torsdag 9 mars 2017

Den Internationella Kvinnodagen den 8 mars på Bible School College

Kvinnorna på Bible School College 

Maria.Helena. Anna 

Snart bjuds chapati 

Chapati mask


Den 8 mars inträffade en historisk händelse på Bible School College I Matema. Vi firade Den Internationella Kvinnodagen. Faktiskt på mitt initiativ och under min ledning. Något så härligt  ! Kvinnornas böner i fredags  om regn  hade hjälpt, för regnet vräkte ner så som det bara kan göra på dessa breddgrader. Samling i ett stort klassrum. Jag höll tal och denna gång helt på swahili. Delade ut lite små presenter till kvinnorna.  Flera tacktal av studenterna och lärarna och mig själv igen. Underbar sång förstås. Fotografering i alla tänkbara konstellationer och mycket applåder. Så roligt att kunna göra det här. Känner mig  upplyft och tacksam. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar