söndag 5 mars 2017

Den stora internationella Bönedagen

Lila är dagens färg

Min nya afrikanska dress 

Musikläraren Getson har ropat in majs på auktionen efter gudstjänsten. Majsen har skänkts som kollekt  i stället för pengar. 

Över hela världen firas den 3 mars  Den stora internationella Bönedagen för kristna kvinnor . Så även i Matema Church. En helt underbar "föreställning " med flera körer, musik, sketcher, predikan,böner. Kvinnliga präster och agerande. Så fint. Tre timmar i kyrkan. Ja,det hör till, när man arbetar i Bible School College.  Alla mina studenter var på plats. Bibelskolans kör på topp. Dagen till ära hade jag min nya afrikanska dress på mig. De aktiva kvinnorna bar lilafärgade klänningar med stora vita kragar. Ni kommer väl ihåg suffragetternas färg  ? !  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar